Wednesday, February 16, 2011

Kerana ALLAH..

Itulah janji sebagai hamba..

Melakukan sesuatu kerana ALLAH..
Sentiasa memperbaharui niat ape jua kerana ALLAH..Menghilangkan perasaaan2 lain2..
agar ianya berlaku kerana dakwah..dan dakwah itu cinta..maka cinta itu pada ALLAH

Jika tidak apelah makna kehidupan dan nikmat2 ini..sia2..

Sesungguhnya..ALLAH sentiasa bersamamu..sedangkan manusia akan meninggalkan mu..
Percayalah..andai itu janji kita..pasti ALLAH akan menunaikan janjinya yang lebih baik...

Sesuatu yang berhikmah pasti akan berlaku sehingga akan muncul dari bibir kata2 bahawa
'patutlah dulu......"


Teruskan bersama misi dan visi yang sntiasa di minda...kerana ALLAH
Berpegang pada tali-Nya dan berpaut pada sabda Rasullullah s.a.w.

Tuesday, February 15, 2011

yakin dan meyakini...

Assalamua'laykum..

Sebenarnye tk tahu nak tulis pe sangat. tp, rase sangat2 nak menulis.

apabila kita yakin dan meyakini sesuatu yg terjadi itu ketentuan ALLAH, maka kita harus menerima seadanya.biarpun pahit, getir..namun itulah ia..yg ALLAH aturkan

Marah atau benci pada manusia itu mmg tk berdaya nak singkirkan..
Tp biarlah perkara itu kerana benci pada perbuatan mereka..
kerana mereka ttp saudara kita..

Memaafkan, melupakan dan tidak mengungkit...itulah yang terbaik...

p/s : apentah tema ni

Saturday, February 5, 2011

SeRiUs!


oK..Next post pada hari yang sama
Kenapa
SERIUS?? Kalo tk serius, macam ne nak bawak dakwah, (boley main2, tapi bertempat dan tengok keadaan) Inilah perkataan yang kami ditegur baru2 ni..Masa tu kami tengah ade pengisian sebelum Liqa' murabbiyah.Nak engok piramid dakwah n so on.. Bukan sebab kitorng main-main semasa program tu. Tapi sebab selama ni, di tempat ini.Agaknya kami memang tak serius bawa dakwah, bawa halaqah.(amik kau:(.....)..Pastu, jangan nak sedih la kalau ALLAH gantikan tempat sendiri dengan orang lain. Dah tu , 'bekerja' dalam team dakwah macam tk SERIUS'..Perancangan tak serius, persediaan tak serius,semua la..

Jadinya..kami sedang berusaha untuk lebih 'SERIUS'

Kebangkitan rakyat MESIR juga sesuatu yang SERIUS.. Bukanlah tiba2 tapi suatu perancangan dan kebangkitan yang bersepadu.berani mempertahankan negara Islam. Mereka memang SERIUS korbankan nyawa dan darah (Menyampah ngn Hosni Mubarak dan sekutunya yang putar belit alam , macam bagus)

Alhamdulillah, ALLAH beri kesempatan join Demo (4 Feb 2011), Seluruh DUNIA ,NEGRA ISLAM ..berdemo..bersepakat untuk paksa Hosni Mubarak berundur..
Walaupun mungkin mereka bukan Islam, namun mereka faham yang memang Hosni Mubarak tu zalim.

Semangat dan sangat terkesima apabila berjumpa dengan MAMA (Ustazah Arfah),dia mengimamkan solat kami di surau KLCC. Masa doa lepas solat tu, rasa sangat ruh jihad.Mengalir air mata mengaminkan doa..Kalo mama yang dah 60-an tu masih berkobar dan kuat ikut demo, apatah lagi golongan muda. Terfikir dan sangat berharap agar semangat jihad dan pengorbanan dalam diri adalah seperti 'MAMA'..Biar sampai ke akhir hayat
Dan ape yang bestnye lagi, apabila terjumpa akhawat2 lain di demo, terasa sangat ukhuwah islamiyah.Biarpun tak tahu pun detail orang tu, tapi bila tahu dia akhawat, dah cukup menambahkan kekuatan dalaman dan semangat tarbiyah.

Moga ape jua yang kita lakukan..ALLAH kira sebagai amal dan membantu menjadi saham menuju Syurga-Nya


p/s : Tolonglah SERIUS yer
!

Malas.....




Assalamua'laikum...

entry baru di bulan yang baru...Ntah siape la yg baca blog ni..(orngnye tk pandai langsung menulis)...
Apepun..saya akan cuba dr semasa ke semasaa..Beberapa post yg lepas, saya buat dlm keadaan kalut rasanye. Ade la orang tanya..knape aktif giler fb and ade bbrp post ape ntah before ni..Jawapan; (takde ape2...tibe2 ade gelombang besar, so kna stabilkan diri)..dan as an akhawat, cepat2 la overcome dari benda yang tk sepatutnya.Find the cure as soon as possible.mungkin itu cara saya.jangan pelik yer.

MALAS??..Korang mesti pernah rase kan?
MALAS belajar ke.malas kerja ke...malas macam2..
TP....kata nak bawak misi jalan panjang ni..malas, nak senang jer

itu yang kadang2 saya rasa..graf iman turun..(tak suke..tak suke)
Jadi Murabbiyah itu bukan senang,
Jadi Dae'i tu bukan boley main2 suka-suka
Jadi Ansarullah..bukan boleh sekejap nak, sekejap tak nak...huhu


PLEASSSZ...

Rajinlah Baca buku (mcm2 jenis; demi untuk ilmu)
Rajinlah kerja, supaya jadi contoh Mukmin Professsional
Rajinlah pergi usrah (memang tak ley ponteng), gi daurah, gi Mukhyam dan lain2 wasilah tarbiyah
Rajinlah pergi meeting untuk merancang kejayaan Islam
Rajinlah memantapkan mutabaah amal
Rajinlah mengisi hidup untuk menjadi 'orang luar biasa'

p/s: tiada alasan untuk lari dr tanggungjawab