Assalamua'laikum..
Sebelum memulakan coretan, sy nk ucapkan terima kasih kepada sesiapa pembaca yang rajin baca blog ni.walaupun macm ni..Da tak de idea..n kadang2 ntah ape2 yg saya tulis..apepun.saya tahu ape yg saya tulis.
kdg2..dlm hidup ni, pelbagai ranjau, onak duri kita lalui; hanya Allah yg tahu.org yg mengalaminya sendiri lebih memahami.Dan kadang2 tak seperti yg kita harapkan, rancangkan; kerana Allah sebaik-baik perancang. kita tak pasti yang mana lebih baik. so, kita sentiasa memohon dari Allah tunjukkan yg terbaik.
Sekali tu, saya ingin 'berehat' sebentar dr 'kerja' saya. tapi saya still pk kannya..lalu saya terpaksa juga fokus sbb ni juga untuk dakwah.masa untuk hantar dah tak lama.hasil dr 2 thn tambahan di UTM.
Sy 'down' jugak sekali tu.saya mintk nasihat naqibh..kate2nya, semangatnya, perkongsiaanya sungguh bermakna.kerana dia juga sibuk dngn urusan belajarnya. katenya " Allah kan dah janji dlm AQ, takkan uji kita diluar kemampuan kita, kita je yg tak yakin.kadang2 kita boleh pergi jauh lagi dr ape yg kita sangkakan..
kita je yg takut.Akhirnya sy berjaya siapkan tesis sy..(Allah yg mempermudahkan segalanya)..tp baru 1st draft.tunggu komen supervisor.
N sy dpt kembali kepada hidup saya..'kerja' saya. wlpn maybekna btulkn macam2 nant.tp kesempatan yg Allah bg untuk siapkan, andthen fokuskan benda tu siang malam.kerah otak (yg penin psal fizik bahan).sangat ajaib.saya sebenarnya tak sangka.sbb masa mula menulis, banyak kelemahan projek sy yg sy temui sehingga rasa nak stop siapkan. Tapi...Alhamdulillah..
Semoga sy terus kuat.dan dapat curi masa lagi untuk program tarbiyah kerana the due date is 4th december.Ya Allah!bantulah aku untuk melakukan yg terbaik demi keredhaan -Mu".uhh...