Thursday, February 4, 2010

Kita kadangkala tak perasan....

Salam...

Tercetus ilham untuk bukak semula blog..

Semoga Allah memberi kekuatan untuk meneruskan perjuangan ini..Kerana Semuanya dlm genggamn-Nya..

Sangat ajaib teguran dari Allah melalui individu tertentu kepada saya..Sangat menghargainya.walaupun teguran tanpa kata2.. Pengalaman demi pengalaman especially yg pahit tu yang bakal mematangkan diri..Begitu juga mohon maaf kepada sesiapa yang saya tersalah tegur.Slalunya sbb Tak kna cara..

Bila sampai satu keadaan/tahap..gelombang unpredictable datang kepada saya..so, perlukan masa untuk baik pulih, program menaikkan graf iman dsbg.Mencari kembali diri..

Ujian demi ujian (tp sedikit jer sebenarnya) kadang2 membuatkan empunya diri terfikir,; sejauh mane saya dah usaha bersungguh2 dlm membawa dakwah,tarbiyah diri? sejauh mana hak2 anak usrah telah tertunai? sejauh mne kerja dan tanggungjawab "itu" dah terlaksana sebelum diri melangkah ke tempat lain(mungkinkah?? tkde jwpn lagi).Semoga diri trus bersabar meniti hari dan melaksanakan tugas sebagai khalifah dan a'bid..

"Jangan Ya ALLAH , Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri; walaupun kadar sekelip mata atau pada kadar yg lebih mudah dan senang"


2 comments:

Sarah Ibrahim said...

hmmm...

terasa mcm cerita diri sendiri je...mcm ada pengalaman yg sama..

suka bc blog akhawat.sbb mcm baca isi hati sendiri.

dan at last...inilah kehidupan...

marjan said...

akhwat memang sama....hasil dari tarbiyah yang sama, cuma kekadang sikap diri yang berbeza, itulah bezanya antara kita, tapi perbezaan itulah yang mewarnai jalan dakwah yang kita lalui.....

Miz U sis.....