Tuesday, January 25, 2011

Saat berbicara dengan-Mu,,,


Berbicara dengan manusia tidak sama ketika berbicara dengan Allah...
Walaupun tiada respon segera...namun..aku yakin..Dia mendengar kerana Allah Maha Mendengar
Kadang2 aku mudah dihanyutkan dunia...
Mengejar ape yang tak pasti ..
Sedangkan Engkau Ya ALLAH telah mengaturkan yang terbaik yg mungkin di luar pengetahuanku...


Aku takkan salahkan sesiapa atau ape yang berlaku..
Namun diri sendirilah yang khilaf...
Melanggar segala perjanjian aku sebagai Hamba yang meletakkan segalanya pada-Mu..

Ingin aku terus berbicara denga-Mu di setiap malam yang hening..
Agar itulah kekuatan untuk terus melangkah...menelan kepahitan yang ntah ape2 ni (sedikit jer)
Kerana hanya Engkau mengetahui segalanya dan isi hatiku lebih dari yang ku tahu..

Aku mungkinlah tak seteguh para Sahabat dalam menghadapi dugaan..
Dalam melemparkan dunia..
Namun, aku sedang belajar..bahawa segalanya Milik-Mu
Aku hanya berusaha yang terbaik..
Namun Qada' dan Qadarnya pada-Mu



1 comment:

Nuurfitrah said...

pinjam kekuatan akk sikit...