Tuesday, June 30, 2009

sebuah cerita

Seorang kawan saya pernah ditanya;(OLeh seorang lelaki)

'Macamne sebenarnye lelaki pilihan awak?"
"Kalo saya nak kawen ngn awak camne?'

Jawab kawan saya; "tak perlu tahu, biarlah rahsia".Jangan main2 benda serius macam ni"

'Eleh, perempuan macam kau mesti kata nak lelaki yang berjuang untuk Islam, mcm Fahri"!
'kononnya nak lelaki yang berdakwah ,diri sendiri leh ke terus berdakwah? macamner kalo ko dah kawen, sibuk ngan family, still nak join usrah ke?" sanggup tinggal suami n anak2 untuk usrah?"

Ape lagi, kawan saya terus mendiamkan diri dan meninggalkan insan itu yang ntah ape2..

Geramnye....

If u don't understand the tarbiyah sistem, jangan la memandang serong seorang wanita muslimah .Dah la tak tau makna dakwah, cakap banyak. Kerana hanya mereka yang faham akan tahu bahawa perjuangan ini tiada hentinya.kErana matlamat itu hanya Allah. Bukan stop dengan cinta manusia atau dunia.

Malas nak komen sebab nanti termengumpat lebih2...

4 comments:

Sarah Ibrahim said...

garangnye kawan awak tu...

aifa syireen arifin said...

aah..baru nak cakap ayat sama, garangnya..

snowss_85 said...

haha.Memangla kena garang...orang mcm ni mengarut je..(mcm jahat plak ek)ish..ish

Anonymous said...

u ke yang dalam cerita salju sakinah tu?